Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
July 2, 2010
Image Size
1.9 MB
Resolution
2000×3000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,121
Favourites
66 (who?)
Comments
70
Downloads
39
×
Freakin Huge Epitaph by XerkyleReizem Freakin Huge Epitaph by XerkyleReizem
This is a picture, not a debate forum. tnx

"I'll Critical Draw your face in two!"

My rendition of my Freakin' Huge Epitaph Blade. It's awesome XD

My heart was set on Skyscraper (formerly known as Matenro). When I got it I couldn't stop laughing (sinisterly) at how freakishly long it was... the damn lance can't even fit on the screen properly!

Anyways, when I made Vangis with Critical Draw I knew I needed a GS fast and I had a couple of Worn Great Swords lying around so I splurged and made Epitaph. A very good first GS!

Like Skyscraper, Epitaph Blade is longer than most other GS's... hence why I drew it so freakin' huge.

Started learning GS again; gotta say: it's very fun in MH3.

The blurb on the blade is just some lame "poem" I wrote in a Monster Hunter-esque manner:

"Death is the only answer Free are the Souls of the fallen and free are the souls lost in the great fire When the Earth was cut asunder and ruptured like a great scar at the breath and might of the forbidden dragons of old Let it be known that the roar of the ancient beasts will echo through the world once more and the time of man will know the darkest of Woes and Pain

May there be Peace"


Logistics
Monster Hunter and its contents are (c) Capcom
Add a Comment:
 
:iconmrscp:
MrSCP Featured By Owner Sep 7, 2014
OK: ONE, its not called skyscraper, it is called Skysunderer and two, very nice, i never saw the female vangis set, so thx C:
Reply
:iconmordu0209:
mordu0209 Featured By Owner Jul 19, 2012  Hobbyist General Artist
i have that weapon as well. its frickin awesome! but too much sharpening. -_-
Reply
:iconikki-bozu:
Ikki-bozu Featured By Owner Feb 20, 2012  Student Traditional Artist
i love Skyscraper too haha and I did laugh too so much when I first saw another hunter with it I was looking at the guild quest girl and all of a sudden I saw this huge silver thing covering half the screen xD I zoomed out and saw that it was a girl hunter with it and as soon as I saw it I wanted it!! took me ages but I finally got it xD when I checked it out it was so long I couldnt take my eyes of it and laughed as I poked monsters in the but with it xD so much fun monster hunter is ^^
Reply
:iconmonsterthedragon:
MonsterTheDragon Featured By Owner Nov 25, 2011  Hobbyist Artist
I has that weapon.
Me and my buddy's reaction.
It's freakin huge
Reply
:iconnekoroxas13:
nekoroxas13 Featured By Owner May 6, 2011
psst make it bigger
Reply
:iconmrscp:
MrSCP Featured By Owner Sep 14, 2014
EPITAPH ETERNAL!!!!! best GS EVER i have the dues obelisk too >:D
Reply
Flagged as Spam
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner May 6, 2011
This is not your personal advertising space.
Reply
:iconommie299:
ommie299 Featured By Owner Apr 23, 2011
My favorite weapon, its so epic. Wish it was the most powerful though and that size haha
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Apr 27, 2011
Yeah, it stands out the most of nearly all the weapons. It's a real shame the Jho GS doesn't look nearly as cool.
Reply
:iconraikoh067:
Raikoh067 Featured By Owner Feb 10, 2011  Hobbyist Artisan Crafter
so, I'm busy making a long sword for my monster hunter cosplay (will have pics up soon), and when i saw this while taking a break from making it, i thought " 0_0 I want to make that." I forgot how beautiful that blade is. If i do, I might actually use that poem thing on it, with the letters just how you have it. would that be ok?
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Feb 17, 2011
Sure, if you want. If anyone asks about it I'd appreciate it if you point them my way :D
Reply
:iconneobro555:
neobro555 Featured By Owner Dec 4, 2010  Hobbyist General Artist
nice poem
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Dec 10, 2010
Heh, thanks =p
I'm not much of a poet tho
Reply
:iconneobro555:
neobro555 Featured By Owner Dec 10, 2010  Hobbyist General Artist
better than the unreadable gibberish on the in game epitaph
Reply
:iconjaylonpender:
jaylonpender Featured By Owner Dec 4, 2010
ummm OMG and what the element and attack power of it
Reply
:iconrainthegreywolf:
Rainthegreywolf Featured By Owner Nov 23, 2010
i must know how to make this great sword.
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Dec 10, 2010
Ancientstones from Hi-rank volcano; it's pretty much random, so cross your fingers =p
Reply
:iconrainthegreywolf:
Rainthegreywolf Featured By Owner Dec 10, 2010
oh bah. well im finally hi rank so maybe i'll get somewhere. had the game since american launch and yet i still play 2g all the time
Reply
:iconkoyoto17:
koyoto17 Featured By Owner Nov 17, 2010
PURE AWESOMENESS
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Dec 10, 2010
Thanks :D
Reply
:icongreeen-n-oraange:
Greeen-N-Oraange Featured By Owner Oct 25, 2010
nice job on the drawing! I love epitaph, use it with my lagi armor with attack up L, elemental up, razor sharp and olympic swimmer. I know that last one is kinda unnecessary, but it helps alot with other weapons underwater :]
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Oct 26, 2010
Thanks :D

My lagi armor is almost exclusively made for Ceadeus killing =p
Gemmed, it has: Element Attack Up, Olympic Swimmer, Razor Sharp, Speed Sharpening, Hunger Halved, and Oxygen Up; paired with Gleam and you got a dead whale! XD
Reply
:icongreeen-n-oraange:
Greeen-N-Oraange Featured By Owner Oct 28, 2010
lol, I just use vangis for ceadeus. nice set-up though :]
Reply
:iconlorddukane:
LordDukane Featured By Owner Oct 21, 2010  Hobbyist Digital Artist
Is that really what the Epitaph says? If not I REALLY like it... lol
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Oct 22, 2010
Nah, if you look closely, Epitaph just has a bunch of vertical lines, kinda like an archaic bar code, lol!

Thanks :D
Reply
:iconlorddukane:
LordDukane Featured By Owner Oct 22, 2010  Hobbyist Digital Artist
Dude that is epic as piss dude :meow:

I really like it. lol
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Oct 22, 2010
Haha, thanks ^^

Nothing like slaying dragons with a sword covered in words XD
Reply
:iconlorddukane:
LordDukane Featured By Owner Oct 22, 2010  Hobbyist Digital Artist
Indeed... I actually duplicated that inscription in a DnD game my friend was running... lol
Reply
:iconlamorak92:
Lamorak92 Featured By Owner Oct 17, 2010  Hobbyist Photographer
Hmm... what about the Skyscraper? There's an elevator inside? XD
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Oct 18, 2010
Probably. I think those grooves on the shaft are more like series of staircases =p

Kinda like Ganon's tower in LoZ:OoT
Reply
:iconlamorak92:
Lamorak92 Featured By Owner Oct 18, 2010  Hobbyist Photographer
:iconiseeplz: Hmm...
Reply
:icontajii-chan:
Tajii-chan Featured By Owner Sep 3, 2010  Hobbyist Traditional Artist
WOW o____O :heart:

That is a HUGE weapon owo And I think the writing on it makes it seem epic! :love:
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Sep 27, 2010
Yep, Monster Hunter is full of over-sized weaponry =p
Though this is a bit more exaggerated XD

I will say that the color of the sword and the writing does make it one of the more visually striking weapons in the game (no pun intended, lol).
Reply
:iconservaline:
Servaline Featured By Owner Jul 10, 2010
Eheheh I have epitah x3 I have about 11 greatswords. I have to say though, epitah would be my 3rd choice for a strong dragon GS xD (first would be Anguish and Lion's Bane with awaken).
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 11, 2010
Even though Epitath will out compete Lion's Bane in almost every situation? =p

I've yet to make any jho weapons actually. I have all the materials but I'm too stingy with cash ^^;
Reply
:iconlunar6:
Lunar6 Featured By Owner Aug 3, 2010
Except for the situations that matter more to the GS than all of those, ie Raw damage, and more slots (which Epiath Blade lacks) for decorations to maintain the weapon's edge's durability of each level, or improve the guard strength, critical draw, or whatever else can be beneficial to the great sword that your armor may grant/come close to granting. Elemental damage really isn't a major factor in using a GS effectively--A weapon with more elemental damage than raw damage will still damage the monster less with elemental damage than higher raw damage.
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Aug 3, 2010
Yes, I am well aware of the fact that raw>element; that's been an established fact for... well, forever. However, the point of the matter is that, according to the calculator ([link]), Anguish P and Epitaph are neck-and-neck with each other (usually with around 100pts in either favor). Sometimes Epitaph beats Anguish and vis versa. Lion's Bane is consistently behind both when it comes to monsters weak to dragon unless you have Awaken.

This is where it gets interesting.
With Awaken, Lion's Bane beats out both AnguishP and Epitaph. That being said, although AnguishP is sharper and has that measly 5% Affinity, Lion's Bane with Awaken will still come out on top. Thus indicating that 150Dragon does make a difference. The caveat, of course, is that it all depends on how accurate the calculator is and how efficient a player is.

Additionally, if you refer back to why I made Epitaph to begin with, you'll recall that it is much easier to make for the quality you get compared to Anguish P (gems) as well as Lion's Bane (tickets + Awaken). Besides, I don't use weapon slots all that much: I find it's better to have a self-reliant armor that doesn't rely on a certain weapon to utilize its full potential (which is why I don't like Awaken that much).

But, all matters aside, this is a picture I posted, not a forum for debate/discussion/etc. about MH. So, let's just enjoy the purdy colors and leave it at that.
Reply
:iconservaline:
Servaline Featured By Owner Jul 11, 2010
Aww what do you mean? :3
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 11, 2010
Well, LB needs Awaken to have 300Dragon, on top of that, it needs Sharpness+1 for a small bit of white sharpness. There are only a few sets that can have Sharpness+1 and Awaken.

Epitaph, on the other hand, already has a sliver of white with 330Dragon. Add Sharpness+1 and you get a huge chunk of white. The only weapon I can remember having more white is Ala's final GS, but it sacrifices a lot of raw attack power for it.

The fact that Epitaph's sharper and already has an element completely outweighs LB's attack power. IIRC, Epitaph even beats out Anguish in multiple cases (though I'm not sure why).
Reply
:iconservaline:
Servaline Featured By Owner Jul 11, 2010
Yeh, I actually don't use my LB much (mainly because I don't want to be running around all the time in my lagia+ armor). Although I do usually prefer attack power to affinity or sharpness or all else xD.

I don't really like Epitah's sharpness, since it runs out very quick and I don't want to forge a bunch of jewels or spend materials on more armor just to increase the sharpness of it. (And if I did wanna I'd increase the sharpness of anguish since it has purple and 960 attack with dragon ele :3).

But I like to cycle through all my weps :3 I also like using High Sieglinde(P) since she poisons and is powerful at the same time. (I refer to it as a she since it's like the female version of the rathian and rathalos GS' siaglinde and siemund :3 Yes, I'm strange XD).
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 11, 2010
Yeah, most of my weapon/armor opinions are largely based on the fact that I had to solo all the PSP games, so everything was about maximizing survivability and kill speed. That being said, it's always sharpness>raw attack>element>affinity (unless it's a super negative). Status weapons are always sub-par unless you're sleep-bombing or in a group (trust me on that).

Haha, please don't tell me you like Brazenwall (or any of the other Uragaan weapons) XD

It definitely runs out quickly, but I usually only use it with Vangis (which has Sharpness+1).
Reply
:iconservaline:
Servaline Featured By Owner Jul 13, 2010
Oh, I didn't know sharpness was so important :S I'll have to keep my eye on it.

I don't think I have any uragaan weps, why? ^^

Nice :D I gave up on vangis just because I don't like how it looks haha. (female looks like a biker chick D:).
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 13, 2010
Yeah, sharpness is super important: it act's as a weapon's damage multiplier. So something like green does 1x, blue 1.125, white 1.25, and purple 1.375 (don't quote me on those though).

Most/all uragaan weapons have very high raw attack power but only have a chunk of green for sharpness. Brazenwall has like 1104 attack with a ~40def boost but only a modest bit of green: basically for people who think power is everything (and are wrong).

But I totally love Vangis for that reason XD
imo, it's the "true" final armor: not only do you actually fight jho after ala, but ala's armor focuses on defensive abilities (Blightproof and high defence). Jho is strictly Seek-and-Destroy: perfect for experienced players.
Reply
(1 Reply)
:iconlunar6:
Lunar6 Featured By Owner Jul 10, 2010
Hot damn. You made it almost half the size of my Lion's Bane GS.
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 10, 2010
Yeah? Does your Lion's Bane have a fuzzy mane like mine? :flirty:
Reply
:iconlunar6:
Lunar6 Featured By Owner Aug 5, 2010
One that'd make Ceadeus say "DAYUMN!!!"
Reply
:iconshindori:
Shindori Featured By Owner Jul 9, 2010
NOT BIG ENOUGH! D<
Reply
:iconxerkylereizem:
XerkyleReizem Featured By Owner Jul 10, 2010
By the time we're finished, I think "Elder Monument" will have a new meaning :D

Call it the "Sun Blotter" LOL!
Reply
:iconshindori:
Shindori Featured By Owner Jul 10, 2010
XDDDD
No no no.
The Star Destroyer!
One swipe and it's slice the sun in two. >u>;
Reply
Add a Comment: